HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Πρόσωπα: Σπύρος Χριστοδούλου

Συνέντευξη στην Κατερίνα Νικολακούλη

Πριν επτά χρόνια, ήταν το περιοδικό «DerFeinschmecker» που βράβευσε το ελληνικό εστιατόριο «Παλλάς Αθηνά» στο Μπίλεφελντ ως ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της Γερμανίας. Φέτος, ο γνωστός οδηγός γευσιγνωσίας «Gault Millau» το συμπεριέλαβε στις σελίδες του, επίσης ως ένα από τα καλύτερα εστιατόρια της Γερμανίας. Μεσολάβησαν δεκάδες δημοσιεύματα στον τύπο και ρεπορτάζ σε τηλεοπτικά κανάλια της Γερμανίας. Όλοι έχουν να λένε καλά λόγια για τον κ. Σπύρο Χριστοδούλου, που εκτός από ιδιοκτήτης του «Παλλάς Αθηνά» είναι ο άνθρωπος που καθιέρωσε τους μεζέδες στην ελληνική γαστρονομία της Γερμανίας και έκανε το εστιατόριό του σχολείο για τη νέα γενιά γαστρονόμων και μαγείρων.

Παλλάς Αθηνά - restaurant

Τι σημαίνει για σας να συγκαταλέγεται το εστιατόριο σας στα καλύτερα της Γερμανίας;
Αισθάνομαι ικανοποίηση όταν μετά από μια τόσο μεγάλη προσπάθεια, βλέπω θετική ανταπόκριση από τον κόσμο. Αποτελεί επιβράβευση των προσπαθειών μου και μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω το έργο µου µε περισσότερο ζήλο και μεράκι στο μέλλον. Τώρα απολαμβάνω τους καρπούς που έσπειρα, καθώς είμαι ένθερμος λάτρης της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας.

Ποια είναι η φιλοσοφία του «Παλλάς Αθηνά» που το κάνει να ξεχωρίζει;
Το «Παλλάς Αθηνά» ξεχωρίζει για την κουλτούρα του ελληνικoύ γεύματος και της ελληνικής παρέας που προσφέρει στους πελάτες του. Η εξέλιξη της ελληνικής μεσογειακής κουζίνας έχει παραδοσιακή βάση και γι’ αυτό το λόγο είναι ξεχωριστό από τα υπόλοιπα ελληνικά εστιατόρια στην Γερμανία.

Σπύρος ΧριστοδούλουΤι είναι αυτό που σας βοήθησε να πετύχετε το στόχο σας;
Όταν ανοίξαµε το εστιατόριο, η ελληνική κουζίνα ήταν νούµερο ένα στη γερµανική αγορά. Στο µενού µας δεν είχαµε τα φαγητά που πρόσφεραν τα άλλα ελληνικά εστιατόρια. Δυσκολευτήκαµε να προωθήσουµε τη δική μας φιλοσοφία, που ήταν «Μεζέδες, η νέα ESS-class». Ρωτούσαν οι πελάτες αν είµαστε ελληνικό εστιατόριο και φεύγανε, αλλά µε την ποιότητα και την υποµονή µας καταφέραµε να πετύχουµε το στόχο µας. Θα χρειαστούµε λίγο καιρό ακόµη για να πείσουµε τη γαστρονοµική αγορά της Ευρώπης ότι η ελληνική κουζίνα µπορεί να προσφέρει περισσότερα από όσα περιµένει ο Ευρωπαίος πελάτης. Η τάση του ελληνικού γεύματος στο «Παλλάς Αθηνά» είναι η προσεκτική επιλογή των καλύτερων φαγητών της ελληνικής κουζίνας και η ποιοτική αναβάθµισή τους σε μικρά πιάτα. Προσπαθούµε καθηµερινά να κάνουµε σταθερά βήµατα προς την ολοκλήρωση των στόχων µας, το να προσφέρουµε πολύ καλό φαγητό σε προσιτή τιµή.

Πόσο εξοικειωµένοι είναι οι Γερµανοί καταναλωτές µε την ελληνική κουζίνα;
Για τον Γερµανό καταναλωτή ελληνική κουζίνα σημαίνει αυτό που προσφέρει η πλειοψηφία των ελληνικών εστιατορίων. Θα χρειαστεί λίγος ακόμη χρόνος για να πειστεί ο Έλληνας γαστρονόμος ότι έφτασε η ώρα να κοιτάξει τις γαστρονοµικές ανάγκες της Ευρώπης. Πριν τρεις δεκαετίες ήμασταν οι πρωτοπόροι, αλλά η αγορά έχει εξελιχθεί σε έντονα ανταγωνιστική. Πλήθος νέων εστιατορίων ξεφυτρώ-νουν σαν τα μανιτάρια παντού, με αποτέλεσµα το ελληνικό εστιατόριο να χάνει συνεχώς έδαφος. Επιβάλλεται ανανέωση της παραδοσιακής ελληνικής γαστρονοµίας. Με λίγη προσπάθεια θα µπορέσουµε να αντιστρέψουµε το αρνητικό κλίμα του ελληνικού εστιατόριου στην Ευρώπη.

Τι είναι αυτό που προτιμάνε ιδιαίτερα οι πελάτες σας;
Πριν λίγο καιρό το αγαπημένο φαγητό του μέσου πελάτη ήταν το αρνάκι. Τώρα το αγαπημένο φαγητό του 70% των πελατών μας είναι οι μεζέδες. Τα αγνά υλικά της ελληνικής γης σε συνδυασµό µε την καλή παρέα, κάνουν τους πελάτες μας να απολαµβάνουν τους μεζέδες για πολλή ώρα. Μη ξεχνάτε ότι η κάθε περιοχή στην Ελλάδα έχει να επιδείξει και μια ξεχωριστή νοστιμιά. Εμείς φροντίζουμε να τις περιλαμβάνουμε στο μενού και να τις προσφέρουμε στους πελάτες.

Παίρνετε ιδέες από την Ελλάδα;
Επισκεπτόµαστε πάρα πολλά µέρη κάθε χρόνο στην Ελλάδα. Παρακολουθούµε την τάση της ελληνικής γαστρονοµίας στις ταβέρνες και στα μοντέρνα εστιατόρια. Παρακολουθούµε επίσης και τον τρόπο ζωής του Έλληνα καταναλωτή, τι τρώει και πως διασκεδάζει. Αυτό προσπαθούµε να το µεταφέρουµε στη Γερµανία, γιατί η επίσκεψη του πελάτη στο ελληνικό εστιατόριο δεν θα πρέπει να είναι µόνο το φαγητό αλλά και η κουλτούρα του ελληνικού τρόπου ψυχαγωγίας.

Τι είναι αυτό που λείπει από τα ελληνικά εστιατόρια της Γερµανίας;
Είναι η ποιότητα του φαγητού και ο τρόπος που το προσφέρει το κάθε εστιατόριο. Το ελληνικό εστιατόριο χρειάζεται πολύ και καλό εκπαιδευµένο προσωπικό στο σέρβις. Χρειάζεται έναν οικοδεσπότη και όχι απλώς γκαρσόνια που θα κουβαλάνε τα πιάτα. Οι πελάτες δεν έρχονται μόνο για φαγητό στο ελληνικό εστιατόριο. Πρέπει να σκεφτούμε πως θα τους κρατήσουμε στο εστιατόριο για περισσότερες ώρες και τι παραπάνω θα τους προσφέρουμε.

Υπάρχει κάτι που λείπει από την αγορά ελληνικών τροφίµων και το αναζητάτε σε άλλες αγορές;
Οι σχέσεις µας µε τον έµπορα και οι συνεχείς προσπάθειες του να µας εξυπηρετήσει σωστά αποτελεί το βασικότερο παράγοντα επιτυχίας στη δουλειά µας. Αν και συνεχώς δεχόµαστε προτάσεις από εµπόρους άλλων αγορών, παραµένουµε πιστοί στα ελληνικά προϊόντα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω την άψογη συνεργασία μου με Έλληνες εισαγωγείς τροφίμων στη Γερμανία, όπως οι κύριοι Ηλίας Νικολάου, Παύλος Σταμάτης και Θανάσης Μικρούλης, οι οποίοι παρέχουν σημαντική βοήθεια στα ελληνικά εστιατόρια και προωθούν σημαντικά τα ελληνικά προϊόντα τροφίμων-ποτών.

Η επιχείρηση είναι οικογενειακή;
Η επιχείρηση είναι οικογενειακή και εργαζόμαστε σε αυτή εγώ και η σύζυγός μου Παναγιώτα, η οποία έχει αναλάβει την κουζίνα με δύο μαθητευόμενους μαγείρους και ένα βοηθό μάγειρα. Εγώ έχω αναλάβει το σέρβις, επίσης με δύο μαθητευόμενους εστιάτορες και ένα βοηθό σέρβις. Σύµφωνα µε το γερµανικό σύστηµα εκπαίδευσης, οι µαθητευόµενοι, προκει-µένου να αποκτήσουν το πτυχίο τους πρέπει για τρία χρόνια να εργάζονται στο εστιατόριο τέσσερις ηµέρες και να παρακολουθούν θεωρητικά µαθήµατα στο σχολείο δύο ημέρες την εβδοµάδα. Σήµερα μαθαίνουν στο εστιατόριο µου τέσσερις µαθητεύοµενοι, δύο το επάγγελµα του μάγειρα και δύο το επάγγελµα του εστιάτορα. Μέσα σε αυτά τα 14 χρόνια έχουμε εκπαι-δεύσει τέσσερις μαγείρους και πέντε εστιάτορεs. Έχει γίνει πια παράδοση στο «Παλλάς Αθηνά» να δίνει μαθήματα μαγειρικής σε τάξεις γερμανικών σχολείων δύο φορές το χρόνο, συμβάλλοντας έτσι στη διάδοση της νέας ελληνικής κουζίνας στην Γερµανία. Οι μαθητές πληροφορούνται για την ελληνική γαστρο-νοµία και διδάσκονται πως να ετοιµάσουν ένα τραπέζι. Συµµετέχουν στην προετοιµασία των φαγητών και στη συνέχεια τρώνε όλοι μαζί.

Πόσο εξοικειωµένος είστε µε τη διαφήμιση και το μάρκετινγκ;
Η καλύτερη διαφήµιση για ένα εστιατόριο είναι οι ικανοποιηµένοι πελάτες. Όσον αφορά στο μάρκε-τινγκ, για µένα σημασία έχει η μελέτη και η έρευνα που κάνει το εστιατόριο, προκειµένου να καταλάβει τι χρειάζεται ο πελάτης και τι θα πρέπει να του προσφέρει το εστιατόριο. Σε έρευνα που πραγματοποίησε η κόρη μου Έλενα, η οποία σπουδάζει στο πανεπιστήµιο του Μπίλεφελντ, κατά την περίοδο Ιανουάριος- Ιούνιος 2007 για την αγορά της ελληνικής γαστρονοµίας στην Γερµανία, διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων έχουν δυστυχώς παραµείνει στη δεκαετία του ’80. Έτσι καταλήξαµε στο κόνσεπτ «Μεζέδες» και με την επιρροή από το πρόγραμµα «Kerasma» του Ο.Π.Ε. Θα πρέπει να υπάρξει μια γενικότερη κινητοποίηση από κρατικούς φορείς, ιδιώτες, αλλά και Μ.Μ.Ε., να προωθήσουν το κόνσεπτ με τους μεζέδες της ελληνικής κουζίνας, για να περάσει στην νοοτροπία των Ευρωπαίων.

Πιστεύετε ότι αυτά τα δύο είναι απαραίτητα για την προώθηση ενός εστιατόριου ή αρκεί το καλό προϊόν;
Το να προσφέρει ένα εστιατόριο καλό φαγητό και καλό σέρβις δεν είναι αρκετά. Πρέπει να πληροφορήσει και να πείσει την αγορά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Το ελληνικό εστιατόριο θα πρέπει να ανησυχεί που έχασε την πρώτη θέση στην αγορά της γαστρονοµίας. Θα πρέπει να επιλέξει άλλο τρόπο παρουσίασης του για να του δώσει πάλι την πρώτη θέση του που κατείχε τόσα χρόνια.

Πόσο γρήγορα εξελίσσεται η μαζική εστίαση και τι κάνετε για να την ακολουθήσετε;
Αν παρακολουθήσει κανείς τις αγορές του κόσµου, πόσο γρήγορα εξελίσσονται, θα καταλάβει ότι και η γαστρονομία ακολουθεί τον ίδιο ρυθμό. Συνεχώς έχω την σκέψη να βρω ένα καινούργιο κόνσεπτ. Αυτό που κάναμε με τους «Μεζέδες» είναι ότι εκσυγχρονίσαµε τις παραδοσιακές μορφές της ελληνικής γαστρονο-μίας. Εκείνο που μετρά στην κουζίνα του «Παλλάς Αθηνά» είναι η φαντασία. Ο πελάτης µπορεί να τρώει στο εστιατόριο µας τακτικά, αλλά ποτέ δεν τρώει το ίδιο φαγητό. Πάντα βρίσκουμε τρόπους να αναδείξουμε καινούριες και διαφορετικές γεύσεις. Η κουζίνα μας είναι απλή, λιτή, νόστιμη, χωρίς ενισχυτική γεύση.
Η μόνη ελπίδα να επιβιώσει το ελληνικό εστιατόριο στην Ευρώπη είναι να στραφούμε στα μικρά πρωτότυπα πιάτα (μεζέδες). Κοιτάξτε την τάση που επικρατεί στην Ευρώπη (τάπας, finger foods, κτλ.) και θα καταλάβετε.


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr