HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Εκδήλωση: Επιχειρηματικές συναντήσεις με στόχο τις εξαγωγές

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Νικολακούλη

Περισσότερες από 1.000 επιχειρηματικές συναντήσεις ελλήνων εξαγωγέων με εισαγωγείς από Ινδία, ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία και Ουκρανία πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της πρώτης Διεθνούς Εκδήλωσης Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, που πραγματοποιήθηκε σε Βέροια και Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδους, του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλων φορέων.

Επιχειρηματικές συναντήσειςΗ εκδήλωση φιλοδοξεί να αποτελέσει μια «τονωτική ένεση» για τις 130 συμμετέχουσες επιχειρήσεις, κυρίως της βόρειας Ελλάδας, του κλάδου των ελληνικών εξαγωγών στον τομέα των τροφίμων- ποτών. Οι τριήμερες εργασίες άνοιξαν με ομιλίες των αρμόδιων υπουργών, των οποίων ήταν και η υπουργός Εξωτερικών, κα. Ντόρα Μπακογιάννη. Η υπουργός εξωτερικών αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της προώθησης των εξαγωγών, της προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων και της διεθνοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων.

«Η επίσκεψη των ξένων δυνητικών πελατών των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, νωπών και μεταποιημένων, σε μία περιοχή, με τεράστια και υψηλής ποιότητας παραγωγή σηματοδοτεί για τους ντόπιους παραγωγούς τη σημασία που πρέπει να δώσουν στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι πελάτης του έλληνα παραγωγού δεν είναι ο έλληνας εξαγωγέας, αλλά τα εκατομμύρια των καταναλωτών των παραδοσιακών αγορών μας, όπως και νέων αγορών», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι εισαγωγείς που συμμετείχαν στην εκδήλωση επισκέφθηκαν κάποιες από τις μονάδες παραγωγής τροφίμων, στη Βέροια, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, έχοντας έτσι την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τον τρόπο παραγωγής των αγροτικών προϊόντων και της μεταποίησης τους.

Στο διήμερο επιχειρηματικών συναντήσεων, που ακολούθησε, οι έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου ήρθαν σε επαφή με εταιρείες εισαγωγής ελληνικών τροφίμων και ποτών, δίκτυα διανομής, αλυσίδες supermarket, αποκλειστικούς εισαγωγείς ευρωπαϊκών προϊόντων διατροφής, εισαγωγείς delicatessen, εισαγωγείς και διανομείς βιολογικών προϊόντων και ειδών υγιεινής διατροφής.

Από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις, 14 είχαν ως κύρια δραστηριότητα τα τρόφιμα, 8 οίνους- ποτά, ενώ 6 από αυτές εμπορεύονται και τις δύο κατηγορίες προϊόντος.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλης Θωμαϊδης, τα κριτήρια για την επιλογή των εισαγωγικών εταιρειών ήταν οι εταιρείες αυτές να δραστηριοποιούνται ήδη με εισαγωγές από τη χώρα μας και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Όπως επίσης, η μικρομεσαία οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, έτσι ώστε και οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες να μπορούν να διαπραγματευτούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των εισαγωγέων.

Από το σύνολο των ελλήνων εξαγωγέων που συμμετείχαν, το 21% δραστηριοποιείται στον κλάδο του ελαιολάδου- ελιών, το 21% στον κλάδο των οίνων- ποτών, το 16% στον κλάδο των ζαχαρωδών – αρτοποιίας, το 10% από τον κλάδο των γαλακτοκομικών, ενώ 8% ήταν η συμμετοχή από τον κλάδο των παρασκευασμένων φρούτων και λαχανικών και των νωπών καρπών και φρούτων.

Στοχευμένες δράσεις
Στόχος του ΣΕΒΕ και των διοργανωτών είναι να γίνονται πιο συχνά στοχευμένες εκδηλώσεις και συναντήσεις προώθησης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στις αγορές- στρατηγικούς εταίρους.

«Κάθε χρόνο δαπανώνται άσκοπα πάρα πολλά χρήματα για την εξωτερική οικονομική πολιτική, συχνά χωρίς κανένα όφελος και αποτέλεσμα. Γι’ αυτό κι εμείς είμαστε διατεθειμένοι να μεταφέρουμε την τεχνογνωσία μας και στους υπόλοιπους φορείς. Όλοι πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να υλοποιηθούν πιο οργανωμένες και στοχευμένες δράσεις» είπε ο κ. Θωμαϊδης.

«Είναι μια πολύ καλή προσπάθεια για τα ελληνικά δεδομένα. Όλη η εκδήλωση ήταν καλά οργανωμένη από ανθρώπους που γνωρίζουν την τεχνογνωσία των επιχειρηματικών συναντήσεων. Καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή με εταιρείες σε αγορές- στόχους εύκολα και χωρίς περιττά έξοδα», δήλωσε η υπεύθυνη εξαγωγών της εταιρείας «Ευβοϊκή Ζύμη», κα. Ζωή Κουλούρη.

Η οινοποιία «Στέλιος Κεχρής» είναι ακόμη μία εταιρεία, που εξάγει το 40% της ετήσιας παραγωγής της. Η συμμετοχή της στην εκδήλωση ήταν καθοριστική, καθώς η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία και οι ΗΠΑ είναι αγορές- στόχος για τα προϊόντα της.

«Πραγματοποιήσαμε οκτώ συνολικά ραντεβού με εισαγωγικές εταιρείες, που έδειξαν ενδιαφέρον για το κρασί. Πρόκειται για μια πολύ καλή προσπάθεια, αλλά με σημαντικά λάθη, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν, κι ελπίζω να γίνει την επόμενη φορά», είπε η κα. Ελένη Κεχρή, οινολόγος της εταιρείας.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, ο AGROCERT, o ΕΛΟΤ, o ΕΛΟΓΑΚ, οι εταιρείες «Μπουτάρης», «Αφοί Χαΐτογλου ΑΕΒΕ» και η Ένωση Κονσερβοποιών Ελλάδος. Χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης ήταν οι εφημερίδες «Κέρδος» «Αγγελιοφόρος», «Αγγελιοφόρος της Κυριακής», τα περιοδικά «Import», «Sorbet», «Τρόφιμα & Ποτά», καθώς και η «ΕΡΤ3».


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr