HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Μετάλλια και διακρίσεις

ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΣΤΙΑΤΟΡΑ

του Θεόδωρου Κυριακίδη

Η «Oinothiki», ο οδηγός ελληνικών κρασιών του εκδοτικού μας οίκου, που εκδίδεται στην γερμανική, την αγγλική και την ρωσική γλώσσα, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποίησε την αξιολόγηση των κρασιών σε συνεργασία με το εξειδικευμένο, γερμανικό περιοδικό κρασιού «Wein + Markt» (Fraund-Verlag), αλλά και το ρώσικο «Russian Food & Drinks Market». Η καινοτομία της φετινής δοκιμής είναι η απονομή μεταλλίων, τα οποία οι παραγωγοί μπορούν να τοποθετούν στις φιάλες τους.

Έχοντας ως οργανωτή και εκτελεστή της δοκιμής σύσσωμο το επιτελείο του «Wein + Markt» (ανάμεσά τους τόσο ο γενικός διευθυντής του εκδοτικού οίκου «Fraund» κο. Berndt Schmitt και ο γενικός διευθυντής του περιοδικού, κος Klaus Herrmann) και μία εξαιρετικής ομάδας γευσιγνωσίας από γερμανούς, ρώσους και έλληνες γευσιγνώστες, η ετήσια δοκιμή των κρασιών του οδηγού «Oinothiki» αποτελεί ένα κορυφαίο οινικό γεγονός, επειδή:
• δίνει αξιόλογα αποτελέσματα για τους παραγωγούς σε ότι αφορά την ποιότητα των κρασιών τους,
• προβάλει τα ελληνικά κρασιά στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα, αφού τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στα περιοδικά «Wein + Markt», «Import», «Russian Food & Drinks Market» και «Sorbet».
• αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους εστιάτορες του εξωτερικού, για να έχουν μια βοήθεια στην δημιουργία της λίστας των κρασιών τους, αλλά κυρίως για να προωθήσουν πιο αποτελεσματικά τα ποιοτικά ελληνικά κρασιά στο εστιατόριο. Τα μετάλλια με τα οποία από φέτος τα κρασιά αυτά θα κοσμούν την όψη τους θα δίνουν και στον ξένο καταναλωτή την σιγουριά, ότι πρόκειται για ένα πραγματικά καλό κρασί.

Αυτό το τελευταίο σημείο νομίζουμε ότι είναι μεγάλης σημασίας για τον κλάδο της γαστρονομίας, αφού η αναζήτηση μεθόδων προσέγγισης και πειθούς των πελατών για να στραφούν προς το πιο ποιοτικό ελληνικό κρασί είναι ζωτικής σημασίας στις σημερινές δύσκολες εποχές.

Ο καταναλωτής για την επιλογή του ποτού βασίζεται σε ένα μεγάλο μέρος στην πρόταση του σερβιτόρου. Γνωρίζουμε όμως πολύ καλά ότι το μεγαλύτερο μέρος των σερβιτόρων στα εστιατόρια, δεν διαθέτει τις ανάλογες γνώσεις και πολλές φορές δεν κατανοούν την σημασία μιας τέτοιας κίνησης. Συνεπώς ο πελάτης θα πρέπει να επιλέξει μόνος του και με βάση την (συχνά πολύ φτωχή σε επιλογές και επεξηγήσεις) λίστα κρασιών.

Ένα μετάλλιο κάνει τη ζωή του εστιάτορα σαφώς πιο εύκολη, είτε αναφέροντας τα μετάλλια στην λίστα κρασιών, είτε βγάζοντας ειδικές προσφορές με βραβευμένα κρασιά, τα οποία θα τα προβάλει σε ξεχωριστή σελίδα στον κατάλογο ή με ένα επιτραπέζιο διαφημιστικό.

Ο πελάτης θέλει για κάθε παραπάνω ευρώ που δίνει, να έχει και την αντίστοιχη υπεραξία. Στο κρασί αυτή η υπεραξία είναι οι διακρίσεις, τα μετάλλια και βεβαίως οι αναφορές στον τύπο. Είναι λάθος να αφήνονται τέτοια σημαντικά εργαλεία στην αφάνεια, διότι είναι δωρεάν και πολύ αποτελεσματικά.

Επίσης, ο εστιάτορας ανεβάζει το επίπεδο του εστιατορίου του, αφού δείχνει καταρχήν ότι είναι μέσα στις εξελίξεις, δίνει στους πελάτες του υψηλής ποιότητας κρασιά, τα οποία όχι μόνο φέρνουν περισσότερα χρήματα και μεγαλύτερη κατανάλωση, αλλά δίνουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση στον πελάτη, που είναι και το κυριότερο. Τέλος ανεβαίνει και το επίπεδο της κουζίνας, αφού ένα καλό μπουκάλι κρασιού εμπνέει τον πελάτη να το συνοδέψει και με ένα εξίσου καλό φαγητό.

Αξιοποιήστε τις ιδέες μας
Μέλημα του «Import» και γενικά του εκδοτικού ομίλου «New Line», είναι να βοηθάει συνέχεια και αποτελεσματικά την ελληνική γαστρονομία. Το «Import», περισσότερα από δέκα χρόνια τώρα, έχει εμπνεύσει χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου και έχει επηρεάσει σημαντικά στη βελτίωση του ελληνικού εστιατορίου. Χρειάζεται όμως ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια.

Το ελληνικό εστιατόριο μπορεί να κερδίσει από αυτή την παγκόσμια οικονομική κρίση, που υπάρχει. Ο κόσμος σε περιόδους κρίσης στρέφεται σε οικονομικές, σίγουρες και αποδοτικές λύσεις, χαρακτηριστικά που έχει σε μεγάλο βαθμό η ελληνική γαστρονομία. Είναι σχετικά φθηνή και οικεία, οπότε καλύπτει τα πρώτα δύο κριτήρια. Για να μπορέσει να καλύψει και το τρίτο πιο αποτελεσματικά θα πρέπει να επενδύσει σε οτιδήποτε φέρνει υπεραξία. Η επικοινωνία των μεταλλίων και των διακρίσεων είναι σίγουρα μια αποτελεσματική και ανέξοδη επένδυση προς αυτή την κατεύθυνση.

Άλλες σημαντικές κινήσεις για την αύξηση της απόδοσης είναι η επένδυση σε:
Γνώση: Ο σερβιτόρος πρέπει να ξέρει τι και πως προτείνει στον πελάτη του. Πρέπει π.χ. να ξέρει από τι αποτελούνται τα φαγητά του καταλόγου και πως μαγειρεύονται, ποιες είναι οι βασικές περιοχές παραγωγής κρασιού της Ελλάδας και από ποιες ποικιλίες σταφυλιού οινοποιούνται τα αντίστοιχα κρασιά.
Επίπεδο παρουσίασης: Για παράδειγμα, τα πιάτα πρέπει να είναι προσεγμένα. Μπορεί κανείς να εμπνευστεί από τα πιάτα που παρουσιάζονται στο «Import» ή να αγοράσει ένα από τα πολλά σχετικά βιβλία που κυκλοφορούν. Τα κρασιά πρέπει να σερβίρονται σε καλής ποιότητας ποτήρι, η ατμόσφαιρα του εστιατορίου να ανανεώνεται καλόγουστα, το προσωπικό να είναι ευδιάθετο, το μενού να ανανεώνεται τακτικά κ.ά.
Δημόσιες σχέσεις και εκδηλώσεις: ‘Οσον αφορά στη σχέση του εστιατορίου με τον τοπικό τύπο, στην πραγματοποίηση διαφόρων εκδηλώσεων, ειδικών προσφορών ακόμη και διαγωνισμών, κ.α.

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές ιδέες. Με την στασιμότητα, που διακρίνουμε σε πολλά ελληνικά εστιατόρια, το μόνο σίγουρα είναι ότι φθίνουν. Η κινητικότητα από την άλλη πλευρά, όταν γίνεται με προσεκτικές κινήσεις αποφέρει πάντα αποτελέσματα.

Εμείς, με το «Import» και την «Oinothiki», προσπαθούμε να βάλουμε ένα μικρό λιθαράκι στην συνεχή αυτή προσπάθεια του ελληνικού εστιατορίου για να επιβληθεί ακόμη περισσότερο. Στο πλαίσιο αυτό είναι και η θέσπιση των μεταλλίων των καλύτερων κρασιών του «Oinothiki» και είμαστε σίγουροι ότι όποιοι χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο για την αύξηση της κατανάλωσης του καλού κρασιού στο εστιατόριό τους μόνο κερδισμένοι μπορούν να βγουν.

Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
Ρωτήσαμε επαγγελματίες του κρασιού να μας πουν την γνώμη τους για την απονομή μεταλλίων από εξειδικευμένα περιοδικά οίνου και πόσο αυτά βοηθούν στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών κρασιών διεθνώς. Μπορεί με αυτό τον τρόπο ο ξένος καταναλωτής να εμπιστευτεί το brand Ελλάδα;

medalsΝίκος Χρυσίδης – Εισαγωγική εταιρεία «Incort»
«Στοχεύοντας στην αναγνωρισιμότητα και στην εμπιστοσύνη του καταναλωτή, οπωσδήποτε κάθε αναφορά και κάθε εξειδικευμένη κίνηση μας φέρνει πιο κοντά στο στόχο. Ο στόχος δεν είναι μακριά, μα είναι το πιο δύσκολο διάστημα το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής. Θεωρώ πως αν υπάρχουν από περισσότερες πλευρές ανάλογες εκδηλώσεις και προσπάθειες για να γίνεται θέμα, το ελληνικό κρασί, σίγουρα σε βάθος χρόνου με τακτικότητα και συνέπεια θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Το brand Ελλάδα έχει θετική απήχηση, η εικόνα που παρουσιάζει όμως σήμερα δεν πείθει.»

Τάσος Ιωσηφίδης – Εστιατόριο «Sirtakias»
«Ένα μετάλλιο είναι πάντα ένα μετάλλιο, όμως κατά τη γνώμη μου το πιο μεγάλο μετάλλιο θα το δώσει ο έλληνας εστιάτορας, μέσα από την οινοθήκη του και θα κάνει γνωστό το Μοσχοφίλερο σε όλη την Ευρώπη και γιατί όχι σε όλο τον κόσμο, αρκεί να το πίνει ο ίδιος στη σωστή θερμοκρασία και στο σωστό ποτήρι.»

Νίκος Τοπαλίδης – Εστιατόριο «Mykonos»
«Φυσικά και βοηθάει, μόνο όμως όταν τα μετάλλια προέρχονται από αναγνωρισμένα διεθνώς εξειδικευμένα έντυπα ή φορείς. Οι γερμανοί καταναλωτές δίνουν πάντα σημασία σε αυτά που γράφονται στα περιοδικά οίνου και μερικές φορές τα ακολουθούν σαν τη Βίβλο. Από την άλλη, η προβολή των μεταλλίων με εμφανείς ενδείξεις πάνω στην κάθε φιάλη, περισσότερο καλό, παρά κακό θα κάνει σε οποιοδήποτε κρασί. Η προβολή των μεταλλίων είναι ένας ακόμη τρόπος διαφήμισης του ελληνικού κρασιού και μάλιστα με θετικά αποτελέσματα.»

Νίκος Καραγιαννίδης – οινοχόος Hyatt Regency Casino
«Φυσικά και βοηθάει, γιατί δίνει την ευκαιρία στους αναγνώστες αυτού του εξειδικευμένου περιοδικού να σχηματίσουν μια άποψη, προτού καν δοκιμάσουν ένα κρασί. Βοηθάει σε πολύ μεγάλο ποσοστό να προωθήσει ένα προϊόν. Εξάλλου, η όλη διαδικασία στις γευστικές δοκιμές και στους διαγωνισμούς γίνονται με τέτοιο τρόπο, που εξασφαλίζουν την αντικειμενικότητα των αποτελεσμάτων, γιατί γίνεται από μια ομάδα καταξιωμένων επαγγελματιών με εμπειρία στο χώρο.»

Δημήτρης Κίτσου – Weinhandlung Schluckspecht GmbH
«Οι αναφορές στο ελληνικό κρασί με εξειδικευμένα περιοδικά οίνου, όπως είναι το «Wein + Markt», φέρνουν πάντα θετικά αποτελέσματα, αφού το περιοδικό διαβάζεται κάθε μήνα από χιλιάδες επαγγελματίες, που ζητούν σωστή ενημέρωση για το κρασί. Ωστόσο, θεωρώ ότι η απονομή μεταλλίων σε ένα προϊόν αποτελεί ακόμη ένα καλό τρόπο διαφήμισης του προϊόντος, όχι όμως και τον σημαντικότερο. Υπάρχουν εξαιρετικά κρασιά σε όλο τον κόσμο, που έχουν κατά καιρούς διακριθεί με μετάλλια σε σημαντικούς διαγωνισμούς και από εξειδικευμένα έντυπα, αλλά δεν το διατυμπανίζουν. Για μένα αυτό που έχει σημασία είναι το κρασί να είναι ποιοτικό, να έχει καλή σχέση με την τιμή του, να διαθέτει μια καλοσχεδιασμένη και ευκολοδιάβαστη ετικέτα. Το brand Ελλάδα στα κρασιά είναι αναγνωρίσιμο στο εξωτερικό από τις ποικιλίες του και από την συνεχή διαφήμιση σε μέσα μαζικής ενημέρωσης.»

Φρειδερίκος Λαζαρίδης – οινοποιία «Νίκος Λαζαρίδης»
«Οποιαδήποτε προσπάθεια αξιολόγησης γίνεται μέσα από διαφάνεια και αναγνωρισμένες διαδικασίες και μάλιστα όταν είναι από κάποιο έγκριτο μέσο μαζικής ενημέρωσης, μπορεί να είναι μέσο προβολής και αναβάθμισης του ελληνικού κρασιού. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να ξεχωρίζει ανάμεσα σ’ όλες τις άλλες και να γίνεται με τέτοιο τρόπο, που και οι συνάδελφοι σας δημοσιογράφοι του εξωτερικού, να αναγνωρίζουν ότι τα standards τους που έχουν τεθεί ως προς το κομμάτι της διαδικασίας, είναι τουλάχιστον τα αντίστοιχα μ’ αυτά των εκάστοτε δικών τους διαδικασιών. Εφόσον ο φορέας είναι διαπιστευμένος και η αναγνωσιμότητα του μέσου ισχυρή, τότε μπορεί ο ξένος καταναλωτής να εμπιστευτεί το ελληνικό brand.»


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr