HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Business together από τον ΣΕΒΕ

ΓΙΑ 100 ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Νικολακούλη

Μια από τις πιο στοχευμένες εμπορικές κινήσεις των τελευταίων ετών πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, τις Νομαρχίες Θεσσαλονίκης και Ημαθίας και το Επιμελητήριο Ημαθίας.

Business together από τον ΣΕΒΕΗ πρώτη διοργάνωση διεθνών επιχειρηματικών συναντήσεων με θέμα τα αγροτικά προϊόντων τροφίμων στέφθηκε με επιτυχία. Οι αγορές στόχοι της διοργάνωσης ήταν οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Ουκρανία, η Κίνα και η Ινδία, οι οποίες τεκμηριωμένα εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική και προοπτική για περαιτέρω διείσδυση. Μάλιστα, οι εισαγωγές τους σε τρόφιμα – ποτά αγγίζουν κάθε χρόνο το 100% Ένα σύγχρονο λογισμικό πρόγραμμα και η τεχνογνωσία των στελεχών του ΣΕΒΕ κατάφεραν να φέρουν σε επαφή 28 εισαγωγικές εταιρείες από τις παραπάνω χώρες με 100 περίπου ελληνικές εταιρείες τροφίμων- ποτών με εξαγωγικό χαρακτήρα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, με πρώτη αυτή των ομιλιών στην πόλη της Βέροιας.

Μεταξύ των ομιλητών ήταν και η υπουργός Εξωτερικών, κα. Ντόρα Μπακογιάννη.

«Η επίσκεψη των ξένων δυνητικών πελατών των ελληνικών αγροτικών προϊόντων, νωπών και μεταποιημένων, σε μία περιοχή, με τεράστια και υψηλής ποιότητας παραγωγή σηματοδοτεί για τους ντόπιους παραγωγούς τη σημασία που πρέπει να δώσουν στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους. Πρέπει να γίνει συνείδηση ότι πελάτης του έλληνα παραγωγού δεν είναι ο έλληνας εξαγωγέας, αλλά τα εκατομμύρια των καταναλωτών των παραδοσιακών αγορών μας, όπως και νέων αγορών», δήλωσε μεταξύ άλλων η κα. Μπακογιάννη, ενώ προέτρεψε τους φορείς του πρωτογενή τομέα να στραφούν στις εξαγωγές και την ανταγωνιστικότητα.
«Αν θέλουμε να διατηρούμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, οι πηγές της πρέπει να είναι η προώθηση των εξαγωγών, η προσέλκυση άμεσων ξένων επεν-δύσεων, η διεθνοποίηση των ελληνικών επιχει-ρήσεων», είπε χαρακτηριστικά.

Αυτοψία στις μονάδες παραγωγής
Οι εισαγωγείς που βρέθηκαν στη χώρα μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις μονάδες παραγωγής ορισμένων από τις σημαντικότερες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στη μακεδονική γη. Θαύμασαν την άνθιση της υπαίθρου μέσα στην άνοιξη και παρακολούθησαν από κοντά τον τρόπο παραγωγής κάποιων αγροτικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, επισκέφτηκαν τις εταιρείες «ΑΛΜΜΕ», «Κατσιαμάκας» και το οινοποιείο «Μπουτάρη».

Παράλληλα, ξεναγήθηκαν σε ιστορικές περιοχές, όπως η Βεργίνα, σε μια προσπάθεια τα ελληνικά τρόφιμα να συνδεθούν και με διεθνούς εμβέλειας ιστορικές προσωπικότητες, όπως ο Μέγας Αλέξανδρος, αναβαθμίζοντας το εμπορικό τους σήμα.

Στο διήμερο επιχειρηματικών συναντήσεων, που ακολούθησε, οι έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου ήρθαν σε επαφή με εταιρείες εισαγωγής ελληνικών τροφίμων και ποτών, δίκτυα διανομής, αλυσίδες supermarket, αποκλειστικούς εισαγωγείς ευρωπαϊκών προϊόντων διατροφής, εισαγωγείς delicatessen, εισαγωγείς και διανομείς βιολογικών προϊόντων και ειδών υγιεινής διατροφής.

Κατά τη διάρκεια του διημέρου πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 1000 επιχειρηματικά ραντεβού, ενώ το ενδιαφέρον από τη μεριά των ελλήνων εξαγωγέων ήταν εξίσου έντονο και για τις πέντε επιλεγμένες αγορές. Από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις, 14 είχαν ως κύρια δραστηριότητα τα τρόφιμα, 8 οίνους- ποτά, ενώ 6 από αυτές εμπορεύονται και τις δύο κατηγορίες προϊόντος.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλης Θωμαϊδης, τα κριτήρια για την επιλογή των εισαγωγικών εταιρειών ήταν οι εταιρείες αυτές να δραστηριοποιούνται ήδη με εισαγωγές από τη χώρα μας και μάλιστα με αυξητικές τάσεις. Όπως επίσης, η μικρομεσαία οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, έτσι ώστε και οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες να μπορούν να διαπραγματευτούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των εισαγωγέων.

Από το σύνολο των ελλήνων εξαγωγέων που συμμετείχαν, το 21% δραστηριοποιείται στον κλάδο του ελαιολάδου- ελιών, το 21% στον κλάδο των οίνων – ποτών, το 16% στον κλάδο των ζαχαρωδών – αρτοποιίας, το 10% από τον κλάδο των γαλακτοκομικών, ενώ 8% ήταν η συμμετοχή από τον κλάδο των παρασκευασμένων φρούτων και λαχανικών και των νωπών καρπών και φρούτων.

Business together από τον ΣΕΒΕ

Στοχευμένες δράσεις
Από τη συγκεκριμένη εκδήλωση του ΣΕΒΕ, όπως τόνισε ο κ. Θωμαΐδης, αναδεικνύεται η ανάγκη για ακόμα περισσότερες ανάλογες δράσεις εξωστρέφειας στην περιφέρεια, αφού το ενδιαφέρον από τη μεριά των ελλήνων εξαγωγέων είναι ιδιαίτερα έντονο. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, το 60% των ελληνικών επιχειρήσεων αποκομίζει από τις εξαγωγές πάνω από το 25% του ετήσιου τζίρου τους. Μάλιστα, το 1/4 του συνόλου των επιχειρήσεων εμφανίζουν τζίρο από τις εξαγωγές που ανέρχεται από 75% έως και 100%.

Στόχος του ΣΕΒΕ και των διοργανωτών είναι να γίνονται πιο συχνά στοχευμένες εκδηλώσεις και συναντήσεις προώθησης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στις αγορές- στρατηγικούς εταίρους.

«Κάθε χρόνο δαπανώνται άσκοπα πάρα πολλά χρήματα για την εξωτερική οικονομική πολιτική, συχνά χωρίς κανένα όφελος και αποτέλεσμα. Γι’ αυτό κι εμείς είμαστε διατεθειμένοι να μεταφέρουμε την τεχνογνωσία μας και στους υπόλοιπους φορείς. Όλοι πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να υλοποιηθούν πιο οργανωμένες και στοχευμένες δράσεις» είπε ο κ. Θωμαϊδης.

«Το αποτέλεσμα θα δικαιώσει την μεγάλη αυτή προσπάθεια που έγινε από όλους τους συμμετέχοντες και το κέρδος θα είναι 100% για όλους», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι πρώτες εντυπώσεις
Θετικές ήταν οι πρώτες εντυπώσεις για την επιχειρηματική αυτή εκδήλωση του ΣΕΒΕ, αφού οι περισσότερες εξαγωγικές εταιρείες που συμμετείχαν, μίλησαν για στοχευμένες προσπάθειες που φέρνουν σε επαφή έμπορα και εταιρεία παραγωγής.

«Είναι μια πολύ καλή προσπάθεια για τα ελληνικά δεδομένα. Όλη η εκδήλωση ήταν καλά οργανωμένη από ανθρώπους που γνωρίζουν την τεχνογνωσία των επιχειρηματικών συναντήσεων. Καταφέραμε να έρθουμε σε επαφή με εταιρείες σε αγορές- στόχους εύκολα και χωρίς περιττά έξοδα», δήλωσε η υπεύθυνη εξαγωγών της εταιρείας «Ευβοϊκή Ζύμη», κα. Ζωή Κουλούρη.

Ομοίως έκρινε την προσπάθεια και η εταιρεία «Vaeni Naousa», που συμμετείχε στην εκδήλωση. Η εταιρεία που εξάγει ήδη τα κρασιά της σε Αμερική και Ρωσία, προσπαθεί να εισχωρήσει στην Κίνα και την Ινδία και άδραξε την ευκαιρία να συναντήσει κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτών των χωρών.

«Παρόλο τα μικροπροβλήματα που είχαμε με ακυρώσεις ραντεβού, κρίνω οποιαδήποτε παρόμοια προσπάθεια αξιέπαινη. Από εκεί κι έπειτα είναι στην ευχέρεια του καθενός πως θα αδράξει την ευκαιρία που του δίνεται για να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί ανάλογα», ανέφερε ο κ. Κώστας Μητσιγιώργης, διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας «Vaeni Naousa».
Από την άλλη πλευρά, υπήρξαν κάποιες εταιρείες, με μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα, οι οποίες είχαν προσδοκίες για μεγαλύτερες σε τζίρο εισαγωγικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τον μάνατζερ εξαγωγών της εταιρείας «Κρι- Κρι», κ. Σωτήρη Νατσούδη, οι περισσότερες από τις εισαγωγικές εταιρείες που συμμετείχαν στο διήμερο των επιχειρηματικών συναντήσεων είναι μικρές σε τζίρο και ετήσια οικονομικά νούμερα, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν τις εξαγωγικές ανάγκες μεγάλων ελληνικών εταιρειών, όπως είναι η βιομηχανία «Κρι- Κρι».

Η οινοποιία «Στέλιος Κεχρής» είναι ακόμη μία εταιρεία, που εξάγει το 40% της ετήσιας παραγωγής της. Η συμμετοχή της στην εκδήλωση ήταν καθοριστική, καθώς η Κίνα, η Ινδία, η Ρωσία και οι ΗΠΑ είναι αγορές – στόχος για τα προϊόντα της.

«Πραγματοποιήσαμε οκτώ συνολικά ραντεβού με εισαγωγικές εταιρείες, που έδειξαν ενδιαφέρον για το κρασί. Πρόκειται για μια πολύ καλή προσπάθεια, αλλά με σημαντικά λάθη, τα οποία θα μπορούσαν να αποφευχθούν, κι ελπίζω να γίνει την επόμενη φορά», είπε η κα. Ελένη Κεχρή, οινολόγος της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι χορηγοί της εκδήλωσης ήταν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, ο AGROCERT, o ΕΛΟΤ, o ΕΛΟΓΑΚ, οι εταιρείες «Μπουτάρης», «Αφοί Χαΐτογλου ΑΕΒΕ» και η Ένωση Κονσερβοποιών Ελλάδος. Χορηγοί επικοι-νωνίας της εκδήλωσης ήταν οι εφημερίδες «Κέρδος» «Αγγελιοφόρος», «Αγγελιοφόρος της Κυριακής», τα περιοδικά «Import», «Sorbet», «Τρόφιμα & Ποτά» και η τηλεόραση «ΕΡΤ3».


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr