HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Βουλιάζουν τα ελληνικά προϊόντα εν μέσω κρίσης

Ηλίας ΝικολάουΑπό τον Ηλία Νικολάου

Το νούμερο ένα θέμα των μέσων μαζικής ενημέρωσης παγκοσμίως αποτελεί η οικονομική κρίση. Επιχειρήσεις κλείνουνε, κολοσσοί καταρρέουν, απολύσεις μαστίζουν την εργατική τάξη και οι οικονομικοί αναλυτές προσπαθούν να «μαντέψουν» το πότε θα ανακάμψει η αγορά. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ευρώπη, εκεί όπου η αγορά των ελληνικών προϊόντων τροφίμων μαστίζεται εξίσου με τις υπόλοιπες αγορές.

Σταθερή εμφανίζεται μέχρι σήμερα η νέα ύφεση αγοράς στη Γερμανία, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2008 και κυμαίνεται στο ύψος του 30%. Από επίσημες στατιστικές η αγορά θα επανέλθει πάλι το 2013. Όσοι λοιπόν πιστεύουν ή ακούν κάτι το διαφορετικό ας ενημερωθούν πιο έγκυρα από στατιστικές επιμελη-τηρίων. Με αυτά τα δεδομένα και με την εικόνα που δημιουργείται στην αγορά θέλω να αναφέρω κάποιες προτάσεις.

Όλοι οι επαγγελματίες και κυρίως οι μεγάλοι αποφεύγουν αυτή την εποχή να ασχοληθούν με προϊόντα ανώνυμα ή μικρού εμπορικού ενδιαφέροντος, καθώς επίσης και με προϊόντα που τα θεωρούν ακριβά. Αντιθέτως, μειώνουν τη γκάμα τους και ενισχύουν τις προσφορές τους. Κάπως έτσι κινείται η γερμανική αγορά αυτή την περίοδο και σύμφωνα με τις στατιστικές θα εξακολουθήσει για πολύ καιρό ακόμη. Πόσο ανταγωνίσιμα όμως είναι τα ελληνικά προϊόντα και οι έλληνες παραγωγοί με τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά;

Θα έλεγα ότι δεν είναι αρκετά ανταγωνίσιμα, διότι είναι ακριβά και μη αναγνωρίσιμα. Υπάρχουν διεθνή ομοειδή προϊόντα που κατακλύζουν τη γερμανική αγορά, που είναι ανταγωνίσιμα στην ποιότητα, με τιμές χαμηλότερες από τα αντίστοιχα ελληνικά πιο αναγνωρίσιμα στους καταναλωτές.

Εμείς διαπιστώνουμε καθημερινά αυτά τα φαινόμενα και βλέπουμε μετά λύπη μας την υποχώρηση των πωλήσεων των ελληνικών προϊόντων.

Ας ρίξουμε τις τιμές, όχι την ποιότητα
Οι παρατηρήσεις αυτές δεν έχουν στόχο να μειώσουν το γόητρο των ελληνικών προϊόντων, αλλά να επισημάνουν την πραγματικότητα της κίνησης της αγοράς και του διεθνή ανταγωνισμού, με στόχο να λάβουμε μέτρα αντιμετώπισης.

Έτσι λοιπόν προτείνουμε την συγκράτηση έως και μείωση τιμών, όπου είναι δυνατόν. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να γίνει έλεγχος και κατά κάποιον τρόπο, θα πρέπει να ασκηθεί πίεση προς όλες τις κατευθύνσεις, διότι όταν τα προϊόντα θα μείνουν απούλητα, όλοι όσοι εμπλέκονται στην εμπορική αλυσίδα, θα σημειώσουν οικονομικές απώλειες στη δουλειά τους. Σε καμία περίπτωση όμως δεν προτείνουμε την μείωση στην ποιότητα των προϊόντων. Άλλοι τρόποι πρέπει να εξευρεθούν για την μείωση τιμών. Έξοδα παραστάσεων θα πρέπει να μειωθούν και να δοθεί έμφαση σε προωθητικές ενέργειες με άμεσες πωλήσεις. Μια τέτοια ενέργεια είναι οι προσφορές. Όταν κολοσσιαία ονόματα μεγάλων εταιρειών και πολυεθνικών έχουν ρίξει νερό στο κρασί τους και βγαίνουν στην αγορά με οικονομικές προσφορές, αισθάνομαι την υποχρέωση να προτείνω κάτι τέτοιο.

Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι παραγωγοί, μας ρωτούν ακόμη πως κινείται η αγορά και ότι η Γερμανία είναι ο κολοσσός, που ακόμη κι αν βρίσκεται εν μέσω οικονομικής κρίσης, γρήγορα θα ανακάμψει.


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr