HOMEΠΡΟΦΙΛSORBETΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

SORBET

Οδηγός Κάβας Οδηγός Διασκέδασης Αρχείο Τευχών

IMPORT GR

Άρθρα Πρόσωπα Συνταγές Αρχείο Τευχών

IMPORT DE

Artikel Interviews Rezepte ---

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

politispress.gr ---

Η γνώμη των εισαγωγέων

«Θεωρείτε ότι οι ελληνικοί μεζέδες αποτελούν τη νέα επιτυχημένη τάση γαστρονομίας στα ελληνικά εστιατόρια του εξωτερικού»;

Νέες γαστρονομικές τάσεις και εκσυγχρονιστικές πρακτικές στην κουζίνα είναι η πρόταση για την ποιοτική αναβάθμιση των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό. Η τάση των «μεζέδων» αποτελεί μια δοκιμασμένη πρακτική. Οι έλληνες εισαγωγείς εξηγούν γιατί θεωρείται επιτυχημένο κόνσεπτ και πως βοηθάει στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων τροφίμων.

Γιάννης ΒασιλείουΓιάννης Βασιλείου – Ιδιοκτήτης εταιρίας “Meteora” (Γερμανία)Η φιλοσοφία των μεζέδων στα ελληνικά εστιατόρια της Γερμανίας είναι κάτι το οποίο δουλεύει τα τελευταία χρόνια κι έχει μεγάλη απήχηση στους γερμανούς καταναλωτές. Οι μικρές ποσότητες φαγητού με καθαρές γεύσεις είναι ένας σύγχρονος τρόπος διατροφής. Αν μη τι άλλο εκφράζει την ιδιοσυγκρασία των ελλήνων που διασκεδάζουν γύρω από ένα τραπέζι με πολλά και διάφορα εδέσματα. Από την άλλη, οι μεζέδες θεωρώ ότι είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να προωθηθούν περισσότερα ελληνικά προϊόντα τροφίμων κατεψυγμένα και φρέσκα. Ο εστιάτορας θα χρειαστεί ποικιλία σε έτοιμα προϊόντα, αλλά και πρώτες ύλες (κρέας, ψάρι, λαχανικά) για να εμπλουτίσει το μενού του, βοηθώντας έτσι την διακίνηση και κατανάλωση των ελληνικών προϊόντων στην αγορά. Το κάθε εστιατόριο δεν είναι υποχρεωμένο να υιοθετήσει εξ ολοκλήρου τη φιλοσοφία των μεζέδων, αλλά μπορεί να διαθέτει μια μικρή ποικιλία από αυτούς, δίνοντας στον πελάτη την ευκαιρία να δοκιμάσει πολλές και διαφορετικές γεύσεις της ελληνικής κουζίνας.

Τάσος ΠαπάζωφΤάσος Παπάζωφ – Iδιοκτήτης εταιρείας “Papazof” (Γερμανία)
Οι μεζέδες έχουν κατά τη γνώμη μου ουσιαστική σημασία, όσον αφορά στην ελληνική γαστρονομία. Αποτελούν γενικότερα μια ολόκληρη φιλοσοφία γύρω από το ελληνικό τραπέζι, αφού δεν έχει να κάνει καθ’ αυτού μόνο με το φαγητό, αλλά και με τον ελληνικό τρόπο διασκέδασης. Η ελληνική κουζίνα διαθέτει μια πληθώρα από προϊόντα και συνταγές, που καλό είναι να τα αναδείξουμε στο εξωτερικό σερβίροντάς τα ως ελληνικούς μεζέδες. Το λάθος μας είναι που προσπαθούμε να αντιγράψουμε τους άλλους και να υιοθετήσουμε στοιχεία από άλλες εθνικές κουζίνες. Είναι καιρός να επιστρέψουμε στις ρίζες μας και να αξιοποιήσουμε το ελληνικό γαστρονομικό πλούτο. Το τζατζίκι, τα ελληνικά τυριά, το ντάκος, τα σαλιγκάρια, οι κολοκυθοανθοί, τα άγρια χόρτα είναι μερικά μόνο από τα ελληνικά φαγητά που μπορούσε να προσφέρουμε στους ξένους, σερβίροντάς τα ως μεζέδες. Κι όταν τα συνδυάσουμε με καλό εμφιαλωμένο ελληνικό κρασί, η επιτυχία θα είναι δεδομένη.

Δημήτρης ΣογαντζήςΔημήτρης Σογαντζής – Ιδιοκτήτης της εταιρείας “Alexandros” (Αυστρία)
Οι μεζέδες είναι σίγουρα μια ωραία ιδέα, αλλά επιτυχημένη θα χαρακτηριστεί από τον τρόπο που θα υλοποιηθεί. Ένα παραδοσιακό πλούσιο τραπέζι με ορεκτικά εδέσματα επί ελληνικού εδάφους διαφέρει αν εφαρμοστεί σε ένα εστιατόριο στο εξωτερικό. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει λογική σχέση τιμής- προσφοράς. Αυτό δε πρέπει να γίνει επιπόλαια, ώστε η δοκιμή διαφόρων μικρών πιάτων να μην κοστίσει στον πελάτη μια μικρή περιουσία. Από την άλλη, είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των επισκεπτών στα εστιατόρια, που αποδεδειγμένα κουράστηκαν από τα ίδια πιάτα, να δοκιμάσουν μια ποικιλία νέων γεύσεων που πλουσιοπάροχα προσφέρει η παραδοσιακή ελληνικη κουζίνα. Αντίστοιχα, να υπάρξει προσφορά κρασιού σε ποτήρι, και όχι απαραίτητα ολόκληρη φιάλη από καλά ελληνικά κρασιά, που δεν θα τα πλήρωναν αν προσφερόταν το κάθε έδεσμα σε κανονική μερίδα φαγητού ή αντίστοιχα σε ολόκληρη φιάλη. Διατηρώ μια επιφύλαξη στο πως θα παρουσιάζεται στους επισκέπτες η συγκεκριμένη πρόταση. Η λέξη μεζέδες αν και χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη παραπέμπει σε γειτονική γλώσσα και ίσως στο μέλλον χρειαστεί να προσπαθούμε να αμυνόμαστε για την ελληνικότητα του συγκεκριμένου τρόπου απόλαυσης φαγητού.

Νίκος ΧρυσίδηςΝίκος Χρυσίδης – Ιδιοκτήτης εταιρίας “Incort GmbH” (Γερμανία)
Θεωρώ ότι ο εστιάτορας- επιχειρηματίας είναι σημαντικό για τον ίδιο, να τοποθετήσει ψηλά τον στόχο του. Γενικά ο πελάτης περιμένει άριστες παροχές, γεύσεις με καλά ελληνικά προϊόντα και καλή αισθητική χώρου. Έτσι και οι μεζέδες, όταν παρασκευαστούν με καλά ελληνικά προϊόντα ή εμβαπτιστούν απ’ αυτά (π.χ. ελαιόλαδο Καλαμάτας «1000 χωριά»), όταν είναι εύγευστοι κι έχουν καλή εικόνα και χρώμα (π.χ. φάβα με χταπόδι) ή όταν σερβιριστούν σωστά και συνοδευτούν όπως με ένα καλό ούζο (π.χ. απόσταγμα 100% «Βαρβαγιάννη») ή ένα καλοφτιαγμένο κρασί, όχι απαραίτητα ακριβό, που σε ταξιδεύει στην Ελλάδα (π.χ. «Ασύρτικο Σαντορίνης» Αργυρού, «Αγιωργίτικο» Παλυβού), θα αποτελούν ένα αναγνωρίσιμο προϊόν για την Ελλάδα. Έτσι θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ευχαριστημένους, ακόμη και φανατικούς πελάτες, επειδή ο τρόπος αυτός απόλαυσης του φαγητού διασκεδάζει την ψυχική τους διάθεση. Εξάλλου, δεν υπάρχει καμιά άλλη κουζίνα, εκτός από την ελληνική, που να έχει την αυθεντική αυτή προσφορά στην ποιότητα και τον τρόπο που σερβίρεται.

Δημήτρης ΤσάντοςΔημήτρης Τσάντος – Ιδιοκτήτης εταιρείας “Tsantos B.V.” (Ολλανδία)
Οι καταναλωτές στην Ολλανδία έχουν μια προτίμηση στην κλασική παραδοσιακή κουζίνα. Οι μεζέδες, τα τάπας, τα αντιπάστο, κτλ, δεν βρίσκονται στις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών, γι’ αυτό και οι έλληνες εστιάτορες εμμένουν στο μενού α λα καρτ. Μόλις το 20% των πελατών στα ελληνικά εστιατόρια αρέσκονται να δοκιμάζουν πολλές και διαφορετικές γεύσεις (μεζέδες). Αυτό όμως που σίγουρα πρέπει να βελτιώσουν τα ελληνικά εστιατόρια της Ολλανδίας είναι η εμφάνιση στα πιάτα τους. Οτιδήποτε μοντέρνο και καινοτόμο τραβάει την προσοχή των πελατών. Άρα απαιτείται παραδοσιακή κουζίνα με μοντέρνα παρουσίαση στο πιάτο, η οποία θα συνοδεύεται από το σωστό σέρβις. Χρειάζεται, θα έλεγα, περισσότερη επένδυση στην κουζίνα, για ποιοτικά προϊόντα και εξειδικευμένο προσωπικό με εμπειρία στην εστίαση.

Νίκος ΤσιλίφηςΝίκος Τσιλίφης – Ιδιοκτήτης εταιρείας “Tsilifis” (Γερμανία)
Γνωρίζω ότι τα εστιατόρια που δουλεύουν το κόνσεπτ με τους μεζέδες, δουλεύουν καλύτερα από τα υπόλοιπα. Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί σε αυτό το θέμα μέσα από το περιοδικό. Στην επαφή μας με τους έλληνες εστιάτορες, προσπαθούμε να τους προσανατολίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί οι μεζέδες είναι η νέα γαστρονομική τάση στο ελληνικό εστιατόριο. Δυστυχώς, πολλοί από τους επιχειρηματίες δεν το υιοθετούν, είτε ελλείψη γνώσεων, ικανού προσωπικού στην κουζίνα, αλλά συχνά κι από φόβο να πάρουν το ρίσκο της αλλαγής στην επιχείρησή τους. Θα πρέπει να κατανοήσουν λοιπόν ότι η αλλαγή της κουζίνας και η προσαρμογή της στη φιλοσοφία των μεζέδων είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές και επένδυση. Χρειάζεται απλώς αποφασιστι-κότητα και καλή οργάνωση.

Ηλίας ΝικολάουΗλίας Νικολάου – Ιδιοκτήτης εταιρείας “Nikolaou” (Γερμανία)
Σχετικά με τους μεζέδες ή αλλιώς μικρογεύματα ως μια καινούρια πρόταση για τα ελληνικά εστιατόρια, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Γι’ ακόμη μια φορά οφείλω να συμφωνήσω με αυτή την πρακτική και να πω ένα μεγάλο «ναι» στο να υιοθετηθεί αυτή η φιλοσοφία από τους εστιάτορες, να διευρυνθούν οι ελληνικοί μεζέδες και μάλιστα όσο γίνεται να τους προσφέρουμε με επωνυμία. Ως συνέχεια, θα έλεγα να μειωθούν οι πολλές προτάσεις σε ομοειδή πιάτα στα κυρίως πιάτα, χωρίς ωστόσο να μειωθεί η ποικιλία. Επίσης, και όσον αφορά στο κρασί, εκτός από το χύμα, να προσφέρεται από επώνυμη φιάλη 750 ml. και σε μικρές ποσότητες των 100 ή 200ml. Βεβαίως αυτό το σέρβις απαιτεί περισσότερη εργασία, όμως το ζητούμενο στη σημερινή εποχή είναι η επιτυχία.

Αλέξανδρος ΚυριάκηςΑλέξανδρος Κυριάκης – Ιδιοκτήτης εταιρείας “Kiriakis KY”
Οι μεζέδες είναι προνόμιο μεσογειακής κουζίνας και ασφαλώς θα έχει θετικά αποτελέσματα, αρκεί να επιμεληθεί με καλής ποιότητας υλικά και επιπλέον να συνοδευτεί με ένα καλό ελληνικό κρασί. Οι καιροί είναι δύσκολοι. Οι όποιες αλλαγές προς το καλύτερο είναι αναγκαίες. Από την μακροχρόνια συνεργασία μου με τους έλληνες εστιάτορες αποκόμισα τη βεβαιότητα ότι μπορούν να προσφέρουν πολλά, με δεδομένη και τη δική μας συνεργασία.


Copyright NewLine all rights reserved - Powered by fractal.gr